Napísali o nás

BUDAMAR LOGISTICS a Inter Cargo smerujú na prestížny železničný veľtrh TRAKO v Poľsku

Medzinárodná zasielateľská spoločnosť BUDAMAR LOGISTICS sa v septembri zúčastní na 15. medzinárodnom železničnom veľtrhu TRAKO v poľskom Gdansku. Ide o najväčšie a najprestížnejšie stretnutie odvetvia železničnej dopravy v Poľsku a druhé najväčšie v Európe. „Poľsko je pre nás jedným z kľúčových trhov. Okrem toho, že je to najsilnejšia ekonomika krajín V4, práve tu sa naša skupina zásadným spôsobom postarala o stabilizáciu dopravcov na železničnej sieti. Navyše, odborné výstavy akou TRAKO je, vnímame ako ideálny priestor na vedenie odbornej diskusie a tiež vzájomné inšpirovanie sa,“ povedal Ľubomír Loy, člen predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS.

BUDAMAR LOGISTICS sa výstavy TRAKO zúčastní spolu so spoločnosťou Inter Cargo. Tá sa radí do portfólia BUDAMAR GROUP, pričom akcie spoločnosti vlastní aj Železničná spoločnosť Cargo Slovakia cez svoju dcérsku firmu Bulk Transshipment Slovakia. Inter Cargo sídli v Katowiciach a v súčasnosti patrí k najsilnejším subjektom v rámci železničnej dopravy v Poľsku. Zásobuje slovenské a české priemyselné podniky surovinami a zároveň vyváža hotovú produkciu v opačnom smere. Inter Cargo sa podujatia TRAKO zúčastňuje pravidelne. „Samotná účasť na veľtrhu je pre nás, ako aj pre celý BUDAMAR GROUP veľkou cťou a zároveň aj určitou zodpovednosťou. Je to príležitosť stretnúť sa s obchodnými partnermi, vyjadriť im poďakovanie za dôveru, ktorú do nás vkladajú. A taktiež je to priestor získať nových partnerov, ktorí hľadajú riešenia pre svoje podnikanie,“ vraví podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ spoločnosti Inter Cargo Marián Šimlovič.

Inter Cargo pritom nedávno otvoril svoj novú pobočku v meste Gdynia na severe Poľska. Aktuálne tak spoločnosť vykonáva obsluhu v prístave Gdynia a Gdansk čisto vlastnými lokomotívami. „Hlavným cieľom bolo používať interné kapacity a neopierať sa o prenajaté dráhové vozidlá, respektíve posunové služby tretích strán. Tie neboli vždy ochotné pomôcť, prípadne nemali dostatočné kapacity,“ objasňuje Marián Šimlovič. Nová pobočka zvyšuje kvalitu služieb, ktoré dokáže Inter Cargo poskytnúť svojim zákazníkom.

Konflikt na Ukrajine zároveň postavil spoločnosť zo dňa na deň pred náročnú úlohu, a to vyrovnať sa s výraznou trhovou zmenou. „Prepravy, ktoré sa realizovali dlhé roky z ničoho nič prestali jazdiť. Na druhej strane sa objavili prepravy nových substrátov, a teda úplne nové tovarové toky,“ hodnotí situáciu Marián Šimlovič. Na tieto zmeny bolo podľa jeho slov potrebné rýchlo zareagovať, na čo však nebol nikto na trhu pripravený ani technologicky ani kapacitne. „Dovolím si povedať, že práve to, že sme členom silnej a stabilnej skupiny nás podržalo. Vieme pružne reagovať na zmeny práve pre možnosť prístupu k širokej flotile vozňov a hnacích dráhových vozidiel, ktorými skupina disponuje,“ reaguje podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ Inter Cargo.

Všetkých dopravcov v Európe dnes podľa jeho slov trápi najmä cena energií. „V Poľsku došlo k zoštátneniu hlavného dodávateľa energie a k zmene podmienok pre kontrahovanie cien na budúce obdobie. V rámci krátkodobých plánov tak bude pre nás dôležité správne odhadnúť objem spotrebovanej energie a vytvoriť si konkurenčnú pozíciu voči iným železničným podnikom. Ak sa nám to podarí, myslím, že udržíme našu trhovú pozíciu aj na ďalšie obdobie,“ vysvetlil Marián Šimlovič. V strednodobom horizonte by firma chcela postupne nahrádzať svoje lokomotívy novými typmi, ktoré budú schopné realizovať predovšetkým cezhraničné prepravy.

O BUDAMAR GROUP

Slovenská skupina bola založená v roku 2002. Zaoberá sa medzinárodným zasielateľstvom a logistikou, pričom na trhu strednej a východnej Európy má vedúcu pozíciu. Väčšina zákazníkov skupiny sú priemyselné podniky, ktoré pôsobia mimo Slovenskej republiky, najmä v Česku, Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. BUDAMAR GROUP ponúka služby v železničnej, cestnej, riečnej, námornej, multimodálnej a intermodálnej preprave, zaoberá sa tiež colno-deklaračnými službami, skladovaním a komplexným poradenstvom. V súčasnosti spolu s dcérskymi a so sesterskými firmami zamestnáva vyše 4 500 ľudí.

Kvalita našich služieb v Poľsku rapídne vzrástla

Marián Šimlovič, podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ spoločnosti Inter Cargo z portfólia BUDAMAR GROUP:

Inter Cargo patrí v súčasnosti k najsilnejším subjektom v rámci sektora železničnej dopravy v Poľsku. Čo táto pozícia pre vás znamená?

Silný a mnohonásobne väčší vnútorný trh v Poľsku v porovnaní so Slovenskom a tiež priamy prístup k baltskému moru či spoločná hranica s bývalými štátmi Sovietskeho zväzu vytvára veľa príležitostí na uplatnenie sa. Veľmi si vážime, že sme sa na tomto trhu úspešne etablovali a taktiež si vážime úspechu, ktorý tam dosahujeme. O to viac dbáme na svoju dobrú povesť a dbáme na dobré vzťahy, ktoré s našimi zákazníkmi a dodávateľmi máme.

Nedávno ste otvorili pobočku v Gdyni. Prečo?

Naša spoločnosť je postavená na potrebe zásobovať slovenské a české priemyselné podniky surovinami a na vývoze hotovej produkcie a iných tovarov v opačnom smere. Sídlo našej spoločnosti je v Katowiciach, teda priamo v srdci Sliezska, ktoré zásobuje svojím čiernym zlatom väčšinu slovenského a českého ťažkého priemyslu. Máme tak blízko k partnerom priamo v centre diania, ktorí využívajú naše služby práve pri tomto type prepravy. Pobočka v Gdyni supluje kontakt s partnermi v druhom pre nás dôležitom bode, a teda v baltských prístavoch. Rozvoj prístavných služieb je jedna z našich priorít - aj preto považujeme účasť na veľtrhu TRAKO v Gdansku za veľmi dôležitú.

V Gdyni realizujete obsluhu výlučne vašimi náležitosťami. Je tomu tak aj v Gdaňsku?

Prístav Gdaňsk pracuje technologicky trochu inak ako prístav Gdyňa, každopádne ak vzniká potreba posunovej služby na nábrežiach v Gdaňsku, na ktorých nie je technologická obsluha zabezpečená prístavom, presúvame na tieto účely naše kapacity z Gdyne. Keďže jedným z hlavných cieľov našej spoločnosti vždy bolo používať interné kapacity a neopierať sa o prenajaté dráhové vozidlá, respektíve posunové služby tretích strán. Tie neboli vždy ochotné pomôcť, prípadne nemali dostatočné kapacity. Často sa stávalo, že v čase, kedy si zákazník od nás vyžadoval určité úkony v prístavoch, sme neboli schopní kapacitne reagovať. Dnes môžeme skonštatovať, že tento problém už nemáme a zvyšujeme tak kvalitu našich služieb.